Trainingstijden

Controleer altijd het stoplicht op de website vooraf een training!
In de namiddag (rond 17.00) bepaald de trainer, op basis van de weer- en baanomstandigheden, of een training door kan gaan. Is dit niet het geval dan wordt dit via een rood stoplicht op de site aangegeven.

Er zijn drie trainingsgroepen:
Groep 1, deze bevat de beginnende rijders
Groep 2, bevat de meer ervaren rijders
Groep 3, bevat de ervaren rijders
De trainers besluiten wanneer een rijder doorstroomt naar een volgende groep.

Trainingsschema regulier
Dag Tijd Groep
Maandag 18.30 - 19.30 Groep 1
19.30 - 20.30 Groep 2
Dinsdag 19.00 - 20.00 Groep 3
Woensdag 19.00 - 20.00 Groep TC
2e Donderdag v/d maand * 18.45 - 19.45 Groep 1
19.15 - 20.15 Groep 2/3
Donderdag * 19.00 - 20.00 Vrije training


* Op donderdag is er afwisselend een begeleide training, vrije training of een clubwedstrijd. Begeleid trainen is iedere 2e donderdag van de maand in gesplitste groepen (1 en 2/3) met een half uur overlap (dan trainen de 3 groepen samen maar wel op eigen niveau!). De vrije training is vooralsnog een gecombineerd uur. Mocht dit te druk worden dan zullen we de groepen uit elkaar halen qua tijd.

Groep TC betreft wedstrijdrijders met een nationale licentie die ook aan deze TC (landelijke) wedstrijden deelnemen. Op dit uur is de baan beschikbaar voor specifieke wedstrijd training.

Rijders met een geldige basislicentie, die geen lid zijn van FCC De Boscrossers, kunnen ook deelnemen aan onze trainingen op maandag-, dinsdag- of donderdagavond. Kosten zijn per persoon € 4,00. Meld je vóór de training aan in de kantine.

Enkele keren per jaar organiseren wij een clubwedstrijd. Op deze dagen is de baan niet open voor gastrijders. Zie hiervoor het stoplicht.

Regels

Helaas zijn er door corona aanvullende maatregelen voor sporters. Zie hiervoor onderstaande documenten en ook het door ons rond gestuurde protocol.

https://nocnsf.nl/sportprotocol
Informatie poster bedoeld voor ouders

Deze trainingsregels dragen er toe bij de training veilig en gezellig te houden:

- Allereerst verwachten we dat er bij rijders onder de 16 jaar altijd een ouder of verantwoordelijke meekomt en tevens aanwezig is gedurende de training.
- Kom op tijd, zodat je van de hele training kan genieten en deze niet onnodig onderbroken wordt.
- Controleer je crossfiets voor de training op gebreken. Deze moeten verholpen zijn, voordat je aan de training begint (bijvoorbeeld bandenspanning).
- Meld een (lichte) blessure bij de trainer voorafgaand aan de training, zodat daar rekening mee gehouden kan worden.
- Op de baan is het dragen van beschermende kleding, helm en handschoenen verplicht en gedurende de training houd je je kleren aan en helm op.
- Niet zonder toestemming van de trainer stil staan op de baan.
- Als je tussentijds de training verlaat (om welke reden dan ook) meld je dit aan de trainer.
- Zorg dat je iets te drinken bij je hebt tijdens de training.
- Praten mag, maar luister naar de trainer als hij/zij iets uitlegt.
- Gedraag je sportief op en naast de baan.
- Rijders die de afspraken niet nakomen kunnen door de trainer worden weggestuurd.

Trainers

 robD Rob Drissen
 
:
 
Groep 1 + groep 2
 
 
         
norman Norman Kater : Groep 3  
         
petervdk Peter van der Kolk : Top Competitie rijders + groep 3